Kycklinggryta med ris


Kycklingfile. Love it.
Maken e dock kräsen på det men idag fick han snällt rätta sig efter att det blev mat på det. Och han kom faktiskt till mig sen med en puss o sa att det va skit gott.
Så tänkte jag delar med mig av hur jag gjorde denna.

KYCKLINGGRYTA

1 kg kyckling filee
5 dl laktosfri grädde
1 burk kokosmjölk
1 burk vattenkastanj
1 burk bambuskott
1 zuccini
1/2 apelsin
1 stor morot
1 paprika
1 tsk sambala oelek
Laktosfritt smör
Glutenfritt mjöl
Salt
Peppar
Curry
Torkad persilja

Skala o tvätta moroten o skär den i bitar o förkoka den. Ställ åt sidan. Tärna kycklingfilen o stek de i en stekpanna. Ställ åt sidan.
Tärna paprika o skiva zuccinin.
Häll vattnet ut burkarna med bambun o vattenkastanjen.
Ta en kastrull o häll i grädden o kokosmjölken o kryddorna. Och pressa i en halv apelsin.
I med kycklingen o grönsakerna.
Morötterna ska oxå i.
Låt puttra ca 20 min.
Smaka av. Kanske du behöver bättra på med några kryddor.
Red med mjöl.
Koka upp snabbt.

Servera med ris







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback