Syltkakor


Skulle få besök idag o insåg att det va snålt med kakor här.
Så svängde ihop lite mumsiga syltkakor. Jag ville ju oxå kunna äta kakor så jag fick göra ibs vänliga såna.
Så här gjorde jag dom

SYLTKAKOR

200 g laktosfritt smör
1 dl socker
1 1/2 krm bakpulver 
1 1/2 tsk vaniljsocker
1/2 krm kanel
1 ägg gula
4 1/2-5 dl glutenfritt mjöl
Sylt

Ta fram smöret lite innan så det e mjukt innan du börjar baka.
Vispa med elvisp smör o socker krämigt. I med ägg gulan.
Sen i med alla torra ingridiense o nu knådar du med händerna. 
Dela degen i 4 delar o rulla ut korvar av varje del o sen skär du i mindre bitar o rullar till bollar.
Lägg dom på plåt som e klädd med bakplåtspapper.
Tryck en fördjupning i mitten o lägg i en klick sylt.
In i mitten av ugnen på 175 grader.
Ca 10 min.
Ta ut o låt svalna helt.

De e lite mer sköra än syltkakor gjorda med vetemjöl men de smälter imunnen.
Så ljuvligt




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback