Steg för steg- lönnros

Hösten är här med alla sina gudomligt vackra färger.
Tänker man på hösten så tänker man oftast på de
vackra röda o oranga löven.
Dessa kan man utnyttja o göra vackra lönnrosor.
Nu tänkte jag visa er hur man gör med en steg för steg
beskrivning jag gjort idag
Till mina lönrosor andvänds:
* lönnlöv både röda, oranga o gröna
* ståltråd/florist tråd
* sen florist snörning som där är lite eget klister på
(finns att beställa på ebay, tradera bla)
1. välj ut de färger av löven du vill ha plus 1 gröns som ska
bli själva lövet på rosen
 
2. nu ska vi göra inne knoppen. ta ett av de färgade löven och vik på mitten
tryck inte till för då kan lövet brytas
 
3. rulla det nu försiktigt helt ihop
 
4. snurra en stål tråd runt det så det håller ihop fint
 
5.nu dax för nästa blad. ta ett nytt blad o vik detta med på mitten
men detta ska INTE rullas
 
6. sätt detta runt själva knopp delen men gör det inte så hårt
utan mer lite lösare 
 
7. sen snurra lite ståltråd runt detta med
nu upp repar du detta tills du tycker din ros har den rätta storleken
 
8. ta ett grönt löv och sätt på sidan av rosen du gjort och snurra sen
ståltrådrunt denna
 
9. ta nu den lite klistriga tråden och sätt runt själva kvist delarna
av ståltråden och kvistarna från löven.
 
kan avsluta med att lägga till tex en fin liten rosett i oranangza
 
Jag sprayar även rosen med lite hårspary för att få glans på den
oxå håller den bättre. Man kan även strö lite glitter på efter du kört
med hårspray för cool effekt
 
 


» anna

Så fina!!
Det ska jag testa :-)

Svar: det e super kul o blir super vackert...
chanette andersson

2013-10-18 // 15:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback