Pumpa/paprika soppa


Maken o lillesonen gillar inte soppa.
Dom tycker inte det räknas som mat men se det gör jag ha ha
Jag älskar soppa.
Idag gjorde jag en pumpa/paprika soppa o till det hade jag färdig köpta gluten/laktosfria bullar

PUMPA/PAPRIKA SOPPA

Butternut eller hokkaido pumpa
Orange paprika
Vatten
Laktosfri grädde
Salt
Peppar
Ingefära
Curry
Torkad persilja
Torkad basilika
Citron
Olja

Skala o kärna ur pumpan. Gör samma med paprikan. Skär dom i grova bitar o fräs dom i oljan.
När de mjuknat så lägg ner de i en mixer ihop med lite vatten. Skala o riv lite ingerfära. Tvätta citronen o riv lite av skalet o i med lite av citronsaften.  (Det ska i mixern) 
Mixa det slätt.
I med det i en kastrull.
Häll i laktosfria grädden.. I med örter o kryddorna... Smaka av så det blir lagom smak för dig.
Koka upp det lätt.

Njut





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback