Traumabehandling & tacksamhet

Imorgon ska jag för första gången gå på traumabehandling.
har väntat i hela 7 1/2 månad på en tid.
Men nu e det äntligen dax.
Jag ser faktiskt fram emot det även om jag e medveten om
att det kommer bli väldigt jobbigt.
kommer dras upp saker från min barndom som jag inte direkt
e sugen på att prata om eller ens minnas MEN vet att det e
en del av det som pluggar igen mitt inre.
så det måste rensas.
Detta e inget som kommer ta en vecka eller en månad.
utan längre tid.
men det får ta den tid det tar.
går ikke att stressa fram ett tillfrisknande från sånt.
det e nåt som måste bearbetas fram o det e jag mycket
villig att jobba fram.
****
Jag e så grymt tacksam för människorna runt mig som
inte dömmer mig för mitt mående.
sen finns det tyvärr de som dömmer mig o inte är så snälla
och de personerna förvärrar mitt tillstånd.
MEN dom personerna tänker jag ikke fokucera mer på utan de kan
få sitta där i sin bitterhet.
jag tänker fokucera på de människorna som lyfter en,
som accepterar mig för mig o ser det goda i mig.
det som har förståelse för att det ser ut som det gör.
 
ALLA mina syskon på min pappas sida är så goa.
de har förståelse för om jag inte orkar åka på kalas alltid.
jag vill alltid men ibland går det inte.
men det fortsätter bjuda mig ändå o det ska ni underbara älskade
syskon veta betyder oerhört mycke.
Jag fick även en lillebror på pappas sida då jag var 30 år.
lille dogge.
världens vildaste gosse men med ett så stort hjärta så
han skulle kunna försölja hela världen med sin kärlek.
riktig kram kille e han.
vääääldigt kärleksfull
 
Mina finaste juveler.
Mina söner.
dom bästa i hela världen.
Ljusen i mitt liv, det e för dom jag kämpar.
Största lyckan i livet är att vara mamma.
Mina söner lyfter mig bara genom att vara.
dom e mina allt
Min pappa har funnits i mitt liv sen jag var 2 år gammal
men bäst kontakt har vi fått de senaste åren.
Han finns alltid bara ett samtal bort o ja sen 2 år tebax även
bara 1 minuts gång tid ha ha ha ha
Man kan prata med pappa om precis allt o det e oerhört skönt
 
Pappas fru Bea.
Hon har inte alltid haft det så lätt själv så hon har full
förståelse o dömmer aldrig en i heller utan finns alltid
där om man vill prata.
Med henne kan man oxå prata med om allt mellan himmel o jord
Min lillasyster Annika, syster på mammas sida.
hon o jag har varit med om en hel del likadana
saker i barndomen så vi e rätt lika i våra mående.
ibland krockar det o ibland så stöttar vi varandra
Min lillasyster Lotta på min mammas sida.
det må vara 15 års åldersskillnad mellan oss
men det e hon som står mig närmast av mina syskon.
hon e inte bara min lillasyster utan även min
bästa vän.
vi pratar med varandra minst 3-4 g per dag o skickar
mängder av sms till varandra.
vi stöttar varandra o skrattar ihop.
Älskade lilla lillasyster
 
Mina 3 sötis gudbarn som fögyller ens liv oxå.
älskar dom oerhört o blir alltid så glad då jag träffar dom.
Engla, Pixie & Minni
Har även 4 st mega söta syskonbarn som jag alltid blir glad
oxå av att träffa.
och att få krama.
dom e så fina alla 4a
Engla, Alicia, Elise och Minni
(ja 2 av dom är även mina gudbarn)
 
Ann.
en tjej jag träffa i ungdomen men aldrig umgick med.
men sen träffa vi på varandra av en slump för 2 år
sen då hon skulle köpa en lampa av mig o fann
varandra direkt.
vi pratar inte så super ofta men jag vet att hon finns där
och med henne e det mycke skratta men oxå allvar
då det krävs.
en brud med skinn på näsan
Lina.
min barndoms vän. gått i klass 3 till 9 ihop.
klass 3 till 5 vart vi mega ovänner o tom slogs.
men på klassresan i 6.an fann vi varandra
och sen gick det inte en dag efter det som vi inte umgicks.
hon o jag har hittat på en massa ihop o hon
va den som stötta mig då jag var ofta ledsen som yngre.
vi har alltid haft kontakt med varandra. både då hon
bodde i frankrike ett tag o då jag bode i norge ett tag.
har turen att ha en underbar o jäkla rolig svärmor.
bättre svärmor kan man inte önska sig
Sist med absolut inte minst.
Min älskade make.
Mannen jag blev ihop med för snart 5 1/2 år sen.
som jag är gift med sen 3 år tebax.
Min klippa, han som stöttar mig i detta.
Där har funnits tillfällen då det självklart varit påfrestande för
honom, det förstår man.
det e ju frustrerande för han att den han älskar mår som hon gör.
Men han har alltid stått vid min sida.
Han vet om hela mitt livs historia o har fullförståelse varför jag mår som jag gör
han är min fina, snygga o knasiga klippa
 
***************
alla dessa människor ovan betyder nåt oerhört för mig i livet.
har jag glömt nån, som jag säkert gjort med tanke på mitt senila sinne. 
så skäms jag lite för det ha ha ha
 
LOVE YA ALL
är så tacksam för er alla
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback