Panikångest o nödig

Det är med panikångest e bra lustigt ibland o kan utlösas av de mest bisarra sakerna. Inte haft nåt större panikanfall på ett tag eller nåt direkt jätte illamående av det.
Idag känner jag dock av det
Vet oxå vad som utlöst det o ja det e aå man igentligen skrattar fast då man är i det själv så är det tyvärr inte lika kul som det låter..
Igår efter att jag lämnat min lillespn på hans skola så när jag hade halva vägen hem ( rätt lång gång väg) så blir jag mega akut nödig att göra nr 2.. Magen börja knipa som bara den, jag snabbar på mina steg för där är tyvärr ingen toa på vägen som jag kan springa in på.. Det lugnar sig i ca 1 min sen börjar det igen o ännu värre.. Då börja svetten lacka o jag känner att jag snart inte kan hålla mig längre, börja halv jogga, det blir värre o värre o jag har en bit kvar hem, känner igen att jag snart ej kan hålla mig längre, magen krampar o svetten lackat som jag sprungit maraton... Jag tänker- ja sskiter jag ner mig så gör jag... Men vem fan vill göra det liksom... Jag börjat springa, då jag kommer hem katat jag av mig ytterjackan o springer in på toa..
Ohhhhhh 
Vad har då denna historien att förtälja?
Jo idag fråga min make om jag ville följa med han till kivik o måtta nåt för hans jobb skull. Ja sa jag.. Men medans jag tog på mig börja paniken smyga på sig..
Tankar som-- tänk om jag blir så panik nödig igen o där är ingen toa i närheten där.. Jag vill liksom inte göra på mig...
Så jag följde inte med han.
Och nu sitter jag här o de jävla panikångest tankarna börja regera 


igen o snurra runder i mitt inre så man mår mindre bra..
Jävla skit, varför idag.. Har 2 viktiga möten. En på sjukan o viktigast av allt ska åka med liten till smedstorp skola för han ska få hälsa på sina nya klasskompisar, han ska börja i den skolan nu då vi ska flytta te lunnarp


Usch det är så jobbigt med panikångest. Jag hade en period i mitt liv då jag fick dessa attacker titt som tätt. Det var den värsta perioden i mitt liv, visste inte vad som hände till en början men insåg det efter att jag dumpat aset jag hade förhållande med och blev lycklig igen. Hoppas det bättras för dig! Kram

Svar: har du blivit fri från din panikångest eller du har den under kontroll? hur länge hade du den?
chanette andersson

2013-10-10 // 13:20:47

Hade den i cirka 2 år, kan komma tillbaka lite då och då. Har haft "attacker" 4-5 gånger de senaste tre senaste åren så det är en självklar förbättring från i början när jag fick det. Under de två åren när jag var i det värsta förhållande i mitt liv, då jag hade "attackerna" var det minst en gång varannan vecka och ibland oftare. Har nog aldrig varit så trött som jag var under de två åren och har aldrig mått så dåligt som jag gjorde då.

2013-10-10 // 19:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback