Panikångest

Det här med panikångest
(som jag haft sen sommaren 2005)
e ett attans skit men rätt intressant ämne.
Man känner sig inte som andra men ändå precis som andra.
Man e som en vanlig människa men man avskyr verkligen detta
illamåendet o panik skit grejset som man får.
 
Det e helt galet många som tyvärr har just
Panikångest, både kvinnor o män i alla de åldrar.
det e vad jag sen jag fick det själv förstått hur många det
faktiskt e i sverige som har det.
 
Skulle nästan våga påstå att det e en folk sjukdom 
fast det igentligen nog inte e nån sjukdom i sig på det
där sjuktdom sättet.
 
Det e mentalt/psykiskt som uttrycker sig fysiskt.
men man e igentligen hur normal som helst.
panikångest e nåt vi alla har i oss men på vissa dyker det upp
utan orfsak och det e fruktansvärt jobbigt för den drabbade.
 
Sverige e ju ett land med oerhört bra läkare, mycket
forskning osv.
Men herregud varför har de inte bättre behandlings metoder
för folk att bli fri från detta då så fruktansvärt många
svenska lider av detta o gör deras liv oerhört jobbigt.
 
Piller och KBT terapi e det som erbjuds nu.
men bevisligen så hjälper ju inte det.
då måste det ju kunna finnas annan lösning,och
nån av alla våra bra forskare o proffesorer borde ju kunna
komma på en bra lösning på detta STORA problemet
 
så anser jag


» Sofie

Hej! Har själv panikångest i din bipolära sjukdom och hÅller
Med det är hemskt jobbigt att ha och många fler
Som har det än man tror, men en fråga bara? Vad har du gjort för att underlätta? För jag har faktiskt gått kbt och det har hjälpt mig med en del saker i min panikångest. Så måste säga att kbt hjälper jätte mycket. Det är tyvärr väldigt dyrt om man inte får det via psyk så därför inte många som har råd att göra det . Hade dom erbjudit det till fler så tror jag fler hade
Kunnat leva ett "normalare" liv.

2012-12-08 // 16:27:49
» Sofie

Hej! Har själv panikångest i din bipolära sjukdom och hÅller
Med det är hemskt jobbigt att ha och många fler
Som har det än man tror, men en fråga bara? Vad har du gjort för att underlätta? För jag har faktiskt gått kbt och det har hjälpt mig med en del saker i min panikångest. Så måste säga att kbt hjälper jätte mycket. Det är tyvärr väldigt dyrt om man inte får det via psyk så därför inte många som har råd att göra det . Hade dom erbjudit det till fler så tror jag fler hade
Kunnat leva ett "normalare" liv.

2012-12-08 // 16:28:05

Menar givetvis i min sjukdom :))

2012-12-08 // 16:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback