Kåseberga/alesstenar med svärmor

Svärmor sov över här midsommarafton till midsommardagen.
Vi bestämde att innan vi körde hem henne till bjärsjöladgård
så hittar vi på nåt kul.
var galet fint väder så det får man ju ta till vara på.
så vi bestämde att vi åker till alesstenar/kåseberga.
svärmor hade inte varit där på 40 år så var på tiden att hon
fick uppleva det igen.
en hel del hade ju förändrats där.
inte uppe på själva alesstenar men nere i kåseberga.
så vi gick först upp o kolla på stenarna sedan gick vi ner till
cafe bistro o åt liten.
jag o kewin åt stenugnsbakad pizza som vart galet god.,
maken tog stekt sill.
sen gick jag o svärmor till rökeriet o skulle köpa makrill.
var galet mycke tyskar där o visa av dom hade tyvärr inte mycke
till vett utan de ställde sig mitt framför disken så man hade noll 
chans att se vad som fanns där.
ändå hade vi vi tur numer 50 o de 68 så ja de hade ju kunnat
flytta sig ett bra tag innan de vart deras tur.
jag fråga dom först på svenska om de kunde va snälla att flytta
sig lite så vi kunde se vad utbudet va, hörde då att de var tyskar
så jag tog det på engelska men det förstod dom tyvärr inte.
då körde jag typ teckenspråk där jag visa att jag ville se o om
de kunde va snälla o flytta sig lite,
tror du dom gjorde det. NEJ de glodde bara på mig som jag va dum i huvet.
så jäkla ohyfsat.
men men vi fick iallafall våra rökade makriller till maken o sonens lycka
jag äter ej fisk.
var en väldigt trevlig dag med svärmor
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback