Drömrulle


Det e lördag o då får man mysa till det med gott gott.
Jag har i par dagar varit grymt sugen på en drömrulle.
Jag brukar göra en stor sån. Plasta in den o lägga i kylen.
Sen går jag o tar en bit då o då.
På det sättet så brukar den vara i 3 dar.
Denna e ok för min ibsmage
 
DRÖMRULLE
 
3 ägg
1 dl socker
1 dl potatismjöl
2 msk kakao
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
 
Vispa ägg o socker riktigt fint o fluffigt.
I med resten av ingridienserna o vispa snabbt ihop det.
Vispa ej för länge.
Klä en djup plåt med bakplåtspapper o häll i smeten o bred sen ut den med en slickepott.
In i mitten av ugnen på 250 grader i ca 5 min.
Ta ut den.
Låt svalna i ca 5 min.
Ta ett bakplåtspapper o lägg på diskbänken o strö lite socker på det.
Ta sen kakan från plåten o lägg med degsidan ner på det sockrade bakplåtspappret o dra sen sakta av bakplåtspappret från den som varit i ugnen.
Låt svalna helt innan du tar på smörkrämen
 
150 g laktosfritt smör
1 ägg gula
2 dl florsocker
3 tsk vaniljsocker
 
Vispa ihop det så det blir riktigt fint o krämigt o bred sen det på kakan.
Rulla ihop kakan o in i kylen med den.
 
Sen e det bara att gå o nalla lite då o då



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback