Linfrö kakor


Alla ni som redan känner mig o även ni som följt min blogg ett tag ja ni vet att jag verkligen ÄLSKAR att baka.
Och jag älskar att exprimentera i köket med olika ingridienser osv.
Inte alltid så lyckat men ibland blir det banne mig fullträff.
Som tex idag så jag lekter fram detta.
 
LINFRÖ KAKOR
 
1 stor banan
1 dl linfrön
1/2 dl gojibär
1 tsk agarve honung
1 msk mandelmjöl
 
Dela bananen i mindre bitar o lägg i en skål. I med linfröna. Hacka/dela gojibären i med de i skålen ihop med honungen o mjölet.
Ta elvispen o vispa ihop tills det blir en kladdig röra..
Värm ugnen till 150 grader..
Ta en plåt med bakplåtspapper på.
Klicka ut 6 st klickar som du sen plattar till lite.. Kakorna ska vara ca 1- 1 1/2 cm tjocka. In i mitten av ugnen i ca 20 min.
Ta ut o låt svalna o bara att njuta sen med gott samvete



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback