Pappers tulpaner

Nu nalkas snart påsken o med den brukar de underbara
Tulpanerna komma. Men tyvärr så visnar dom sorjligt nog.
Så därför gjorde jag ett fång med pappers tulpaner.
De visnar då aldrig.
Det e oxå fint att ge bort som present, man kan ju göra dom i alla
de olika färger och storlekar..
Tänkte dela med mig av hur jag gör dom med en steg
för steg beskrivning.
Hoppas ni gillar den och undrar ni nåt så bara att fråga
1. ett helt 4 kantigt papper behövs
2. vik rakt över och gör samma sen med andra sidan så du får ett kryss
3.sen viker du så det blir triangel
4. så här ska det se ut då du vikt
5. lägg pappret så här
6. dax att vika in den ena kanten inåt. här kan det trilskas lite men ge dig ej
7. så här ska det se ut
8. gör samma med andra sidan
9. sen tar du den ena snibben och viker upp till andra hörnet 
 10. gör samma med den andra
11. så här ska det se ut
12. gör samma med baksidan
13. nu ska vi liksom vända det hela så den där delade mitten linjen bli
till den mitten linjen som inte är delad
14. så här
15. så ser det ut utan den delade mitt linjen
16. nu vika dax igen, du ska vika lite om lott
17. sen ta motsatta och vit lite omlott
18. stick in den ena i den andra och gör samma på andra sidan
 19. sen vänder du den så botten är mot dig
20. blås i det lillahålet och blomman vecklas ut
21. börja försiktigt böja ner kronbladen 4 st
22. nu är din tulpan klar
jag tog några sugrör ni vet som har sån böj på och stack
i tulpanerna för på så sätt kan man böja
knoppen lite så inte alla tulpaner blir helt raka
lillesonen med en jätte tulpan
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback