Satelit bild på gyllebo

Jag har innan sett satelitt bilder på gyllebo sjön o sett att

där e nåt som går från ena sidan till den andra..
Misstänkte att det ev var den där munkagången men

samtidigt tänkte jag: ja sjön e ju bara 13 meter djup så

kanske bara är typ en rygg av naturliga saker..
Men se det är faktiskt munkagången..
Finns ju ruiner av en gammal bor på ena

udden där ett nyare slott ligger med.
Sen på andra sidan sjön e där med ruiner..

Vad det är ruiner av vet jag dock inte..

Hittar knappt nån historisk info om gyllebosjön till min stora frustration..
Men om det e nån som vet så skulle jag bli super glad

om ni kunde länka till nån sida med historisk info om gyllebo sjön o dess ruiner osv




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback