Munkagången i gyllebosjön

Jag trodde bara det var en myt en sägen detta

med att munkagången fanns i gyllebo sjön..
Men efter att ha sprungit runt i skogen där o sett ruiner på

fast landet o sen ruiner på udden på andra sidan skön

börja jag misstänka att det INTE bara är en sägen....
Sägen är: att mitt i sjön ska det gå en gång stig byggd av sten..

Från udden till andra sidan sjön.. Den ska ligga ca 1 meter

under vatten ytan. Det ska ha funnits ett munk kloster

på ena sidan o ett nunne kloster på andra o det skulle

tydligen vara därför den byggdes i hemlighet.........

Dock tror jag mer att den byggdes som en flykt väg....
Men iallafall så var vi igår o fiska igen i gyllebo sjön..

Denna gången begav vi oss längre ut oå sjön...

Och helt plötsligt blir vattnet ljusare, jag kollar över båt kanten o vad ser jag?
Jo en massa stenar bara 1 meter under vatten ytan.....

Jag blir rent till mig tar ena åran för att kolla hur långt ner det var..

Jo bara ca 1 meter.... Själva gången är ca 2 meter bred på visa ställen...

Den såg väldigt jämn o fin ut på många delar av den med....

Jag vart rent till mig o tog lite foto med mobilen..
Nu är min tanke att få någon att stå model där på

munka gången mitt i sjön...har sååå bra foto ideer



» PP

Tips...kolla på t ex hitta.se o välj satelitbild över sjön så ser du den supertydligt.

2013-07-29 // 08:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback