Polsk gurksoppa

Super gott är detta fast det låter skumt. Lite beroende framkallande
faktiskt. Detta lärde jag mig göra av min sons polska pappa
(som tyvärr dog för 3 år sen)

POLSK GURKSOPPA

ättiks gurka
lätt cream fraiche
potatis
fläsk kött
lagerblad
kryddpeppar
vitlöks krydda
buljong tärning
salt
peppar
paprika krydda
dragon

skär köttet i mindre bitar och bryn i en
kastrull.
I med vatten och alla kryddor plus buljong.
Låt koka ett tag.
ca 30 min.
I med gurkan och potatisen.
Låt koka lite lätt i ca 15 min.
I med cream fraichen och låt puttra i ca 8 min.

tadam nu e det klart
låt det svallna lite innan du slevar i dig det


Var gärna med & tävla om ett valfritt smycke i min blogg här: http://madelajnee.blogg.se/2012/june/tavling-vinn-ett-valfritt-smycke.html#comment :D



Ha en härlig söndag! :D

2012-06-10 // 11:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback