Spenat pannkaka med bacon


Nåt som inte ser kanske så aptitligt ut men är grymt gott (enligt mig) är spenat pannkaka. Nyttigt dessutom.. Denna rätt e så enkelt men ack så god. Jag kan lungt äta det några gånger i veckan ha ha.
Så här gör jag mina spenat pannkakor

SPENAT PANNKAKA

2 ägg
3 dl laktosfri mjölk
1 1/2 dl glutenfritt mjöl
1 tsk salt
1 dl tinas spenat
Bacon
Laktosfri cream fraich

Vispa ägg o mjölk. I med salt.. Tryck vätskan ur spenaten så gott det går o i med den i skålen sen mjölet pö om pö o vispa så inga klumpar finns.
Stek i en panna med laktosfritt smör/margarin., så det blir fint o fast på båda sidorna.
Servera med en klick cream fraich o knaperstekt bacon.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback