Pasta o krämig köttfärsås

Pasta e nåt jag alltid varit svag för. det e ju såååååå gott
tur som var finns det en hel del glutenfri pasta så jag får
min dos av pasta ändå ha ha ha
 
iförgår svängde jag ihop en köttfärs som va grymt god.
va sån hitte på..
det e super kul o exprimentera i köket för man upptäcker
olika smaker som man kanske inte annars gjort
 
denna gjorde jag med blå bands soltorkad tomat & basilika
tomatsoppa pulver. nu e där lite lökpulver o vitlöksextrakt i
den. vissa kan få aj aj i magen av det men just så lite där va
i den klarade min mage av.
e ju inga stora mängder där e i den tur som var
 
KRÄMIG KÖTTFÄRS
 
fläsk färs
tomatsoppa pulver
laktosfri grädde
glutenfritt mjöl
torkad persilja
vatten
tomater
 
bryn färsen o ställ den sen åt sidan.
ta en kastrull o läs på förpackningen på soppan.
ta hälften av mått anvisningarna grädde o andra hälften vatten.
blanda i tomatsoppa påsen o rör.
i med lite torkad persilja oxå.
låt koka upp men håll kolla o rör så det ej bränns.
i med lite mjöl för att få det att tjockna lite.
ska bli rätt krämigt.
 
blanda sen pastan o färsen i en skål.
servera med lite nyskivade tomater
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback