Krämig thai pastasås


Idag var jag så sugen på pasta.
Plus att jag orka inte laga nåt rent för avancerat pga att jag åkt på en rejäl förkylning som totalt slagit ut mig.
Så svängde ihop detta.

KRÄMIG THAI PASTASÅS

En burk kokosmjölk
Laktosfri grädde
Curry
Salt
Peppar
Purjolök (den gröna delen)
1/2 lime
Glutenfritt mjöl
Torkad persilja

Pasta 
Köttbullar 

Koka pastan enligt förpackningen.
Stek köttbullarna.
Ta en skål där du häller i alla ingridienserna till såsen utom mjölet.
Limen delar du o klämmer ut saften ner i skålen.
Vispa så det blir en len fin konsistens.
Koka sen upp det i en kastrull o red med mjölet.

Upp med pastan på en tallrik.
På med köttbullarna.
Sen ringla över såsen o avsluta med att strö lite torkad persilja över





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback