Pasta Carbonara


Här hemma e detta en av favorit middagarna. Sen jag fick ibs så äts den hel gluten o laktosfri. Dom andra i hushållet äter samma så jag slipper stå o göra 2 olika. Här kommer mitt recept på hur jag gör den
Helt gluten/laktosfri o ibsvänligt som vanligt.

PASTA CARBONARA

Glutenfri spagetti
Bacon
Laktosfri grädde
Laktosfri riven ost
Ägg
Paprika
Laktosfri smör
Torkad persilja
Salt
Peppar
Chiliflakes

Klipp baconet o stek dom till önskad konsistens. Ställ åt sidan så länge.
Koka spagettin enligt förpackningens anvisning.
Häll ut vattnet o ställ tebax kastrullen på spisen.
Häll i grädden o en klick margarin. Då margarinet smällt så lägger du i hackad paprika, 1 ägg, rivna osten, kryddorna o örterna.
Rör runt o låt koka upp lite.
Sen reder du med mjölet.

Servera med god sallad till


Hej! Låter väldigt gott, men hur mkt grädde ska man ha?

Svar: Det beror på hur mycke pasta du har.. Men tänkt att du ska ha så pass mycke grädde att det iallafall är upp till hälften av pastana höjd i kastrullen
chanette andersson

2015-10-28 // 20:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback