Bakad potatis med kalkonröra


Idag blev det lagat 2 olika middagar här.  Bara för jag har ibs så ska ju inte maken o lillesonen tvingas äta gluten o laktosfritt alltid.
Till mig själv gjorde jag bakad potatis med en hemmalagad gudomligt god röra
Tänkte dela med mig av receptet här

BAKAD POTATIS MED KALKONRÖRA

bakpotatis
Kalkonkött
Laktosfri cream fraich
Senap
Chiliflakes
Sirap
Salt
Peppar
Torkad persilja

Vid sidan om kan man har valfria grönsaker

Baka potatisen i ugn ellee micron.
Eget val.
Röran gör du så här.
Lägg cream fraich i en skål. I med alla ingridienserna förutom köttet.
Rör runt så det blir en jämn smet.
I med köttet o blanda runder väl
In i kylen ca 20-30 min innan du ska äta det (det e för att cream fraichen ska få tid att stelna till lite igen, blir lätt väldigt löst då man rör runder den)

Nju



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback