Kasslergratäng med örter


Ica har denna veckan haft väldigt nice price på kassler.
29 kr kilot o då e det ju klart att man passar på.
Dock stod det helt still ang vad jag skulle kunna tänkas göra av det.
Så skrev på min fb sida o bad att få lite tips. Fick ett bra tips av angelica hansson.
Dock ändra jag det lite så det skulle bli nyttigare ala chanette stil.
Maken o lillesonen gilla der faktiskt.
 
Kassler
Potatis
Gullök
Chili
Massa olika örter
Kokosgrädde
Grädde
Mozarella
 
Tvätta o skala potatisen.
Skär de sen i tunna (ca 1/2 cm) skivor.
Skär kasslern i ca 1 cm skivor o tärna det.
Skal o tärna löken.
Lägg allt det i en ungsskär form
Häll kokosgrädden o lite grädde i en skål. Sen häller du örter o chili efter behag, smaka av i mellan.
Häll såsen över allt som finns i formen.
In i mitten av ugnen på 225 grader i ca 30 min...
Efter 30 min tar du ut formen o strör riven mozarella över alltihop, in i ugnen 5-10 min till..
Servera detta sen med en fräch sallad



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback