Nyttiga ost muffins scones

Idag valde jag hälsosamma o nyttiga ost muffins scones till mig o sonen kewin.
Tog lite av varje ur mitt nyttoskåp.
Nu ska jag bara sätta mig ner med papper o penna o komma ihåg allt jag använde o hur mycke av varje för dessa blev helt galet gudomligt goda
 
RECEPT
 
2 1/2 dl glutenfritt mjöl
1 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
1 msk rismjöl
1 msk p
1 1/2 dl havregryn
1 msk bakpulver
2 msk agavesirap
1 tsk salt
2 1/2 dl vatten eller mandelmjölk
riven ost
 
blanda ihop alla torra ingridienser
sen i med sirapen o sist i med
vatten eller mandelmjölk
 
ta en muffins plåtform o smöra med kokosolja
o klick sen ner så det blir 4 muffins
 
strö riven ost på
 
in i mitten av ugnen på 200 grader i ca 20 min
 
************
 
till detta åt vi hemmagjord björnbärs sylt



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback