Stort framsteg

 
Det är kankse inte så stor BIG deal för andra människor men för mig
är det OERHÖRT stort.
 
Jag har idag åkt buss för första gången på över 5 år.
Visserligen bara lokalbussen men det är ett steg i rätt riktining.
 
Jaha bus vad är det för farligt med det tänker säkert ni
eller varför blev hon så hej o hå för hon åkt buss
 
För er som följt mig och min blogg ett tag vet om att jag har panikångest
sen sommaren 2005.
Att åka buss och tåg är mina 2 stoooora svårigheter.
Det är de som e det största rädslerna i mitt liv.
Inte rädd för att åka dom men rädd för den äckliga obehagliga känslan
av instängdhet som jag får där.
 
Vet att det är rätt löjligt, jag jag tycker det är löjligt själv men det
är så jag känner iallafall.
 
Men har nu gett mig fan på atta sakta men säkert arbeta bort detta
och våga åka både buss och tåg.
Det begränsar mig väldans mycket att inte kunna åka buss eller tåg med
tanke på att jag inte ha körkort
 
Och nu då vi ska flytta till huset i Lunnarp så MÅSTE jag ju kunna åka
tåg och buss för att kunna ta mig från byn in till tex Tomelilla för att handla.
 
Jag jobbar på det.
Och nu är första steget taget
 
Jag är faktiskt stolt över mig själv
 
 
 


» Emma

Alla har vi våra rädslor så det är en stor bedrift att göra nått åt det. :) Bra jobbat!

Svar: 10000 tack.. det värmer
chanette andersson

2013-10-02 // 20:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback