Kronisk Spännings huvudvärk

 
Jag brukar då och då och ja ibland väldigt ofta få spännings huvudvärk.
eller som jag brukar skämta till det:
 
-jag har en ikke spännande spännings huvudvärk
 
gör ont vid näsroten. tiningarna och speciellt ja så in i bombens ont
bak i nacken på höger sida.
helt galet onte.
 
i går fick jag sån vilket resultera i att jag typ fick NOLL sömn i natt.
så man e lagom zombi look a like idag..
 
Sömn e så jäkla viktigt
 
EFTER att ha läst lite om det så förstår jag lite 
VARFÖR jag faktiskt har det ganska ofta i perioder.
jag har som sagt panikångest och det beror ofta på brist av
seratonin och just spännings huvudvärk e då man har brist på det
så det går lite hand i hand.
Dock har jag hellre spännings huvudvärk än panikångest även om
båda sakerna e mindre trevliga
 
skit oxå
ha ha ha ha ha ha
 
***spänningshuvudvärk ofta orsakas av spända muskler i nacke och huvud
Värken utlöses ofta av till exempel stress, trötthet och känslomässiga påfrestningar.
En teori som särskilt gäller för den kroniska varianten av
spänningshuvudvärk är att det uppstått en obalans mellan
olika kemiska ämnen i hjärnan, bland annat serotonin.
Det kan också förklara varför kronisk huvudvärk av
spänningstyp inte sällan åtföljs av koncentrations- och
minnessvårigheter samt trötthet. Ibland är depression, då
man också har rubbning av halten serotonin, orsak till denna typ av huvudvärk***
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback